Warning: Creating default object from empty value in /var/www/beiervisual.dk/public_html/wp-content/themes/enfold/config-templatebuilder/avia-shortcodes/slideshow_layerslider/slideshow_layerslider.php on line 28
Skrab din hud med en dollarseddel - beier visual

Skrab din hud med en dollarseddel

Den er ved at være gammel og har haft sin periode i spotlyset, men jeg vil nu alligevel fremhæve en af de bedste videoreklamer jeg længe har set.

Videoen går viralt og på få dage får de over 12.000(!!!) bestillinger.

DollarShaveClub sælger barberblade. Skrabere der bliver sendt ud til kunderne hver måned til den nette pris af 1$ (+forsendelse).

Virksomheden blev startet af Mark og Michael (Michael er ham i videoen) og de startede simpelthen med at uploade denne video til youtube.

Videoen går viralt og på få dage får de over 12.000(!!!) bestillinger.

Hvad er det der gør, at en video går viralt?

Ifølge Kevin Allocca der er Tends manager hos Youtube, -han ser youtubevideoer og får løn for det,  handler det blandt andet om at “smagsdommere” deler deres mening om videoen i deres netværk og dermed får andre til at se den.

Hvert eneste minut bliver der uploadet over 48 timers video til youtube.

Videoen “Double Rainbow”, der blev postet i januar 2010 og fik minimale views, bliver delt i et tweat fra Jimmy Kimmel i juli 2010 og BANG! nu bliver videoen set, delt, talt om og kommenteret og er blevet set over 42.000.000 gange!

Jimmy Kimmel har gennemslagskraft og MASSER af følgere, men hvis videoen ikke indeholdte noget helt unikt, havde han sikkert ikke delt den.

Hvert eneste minut bliver der uploadet over 48 timers video til youtube. Det kræver sit at skille sig ud. Er din video unik og overrasker den dine kunder, så kan du være godt på vej til et viralt hit.
-For skiller din video sig ud, er dine kunder mere tilbøjelige til at dele den med deres venner og netværk.

Nu er det ikke alle der kender Jimmy Kimmel personligt, men tanken om at lade sine venner dele videoen er rigtig god.
Gransk dit netværk. Tænk over hvem du kender der har et stort netværk. Lad dem skrive et par ord om videoen og sørg for at de deler den.

Selv den skøreste idé kan være den bedste idé i verden hvis den bliver udført på den rigtige måde.

Her er det selvfølgelig du ringer til Beier Visual og fortæller om din skøreste (video)idé.

Sammen kan vi føre den ud i livet.
Søgeordsoptimere den.
Dele den i netværket.
Booste den på facebook.
Optimere den på Google+ og youtube.
-og gøre alt for at få den til at gå viralt.

Inden jeg glemmer det, bør jeg nok lige vise dig DollarShaveClub-videoen.
Ps. tip til iværksætternørden: 
Manden der bliver barberet af sin datter sidder og læser “The Lean Startup”.